TAYMA:
JAK ZWIĘKSZYLIŚMY KONWERSJE W SKLEPIE INTERNETOWYM
Pokażemy konkretne przykłady i zalety kompleksowej obsługi e-commerce.
Skuteczne i profesjonalne kampanie z dobrymi wynikami (ROAS, ruch, ponowne zakupy) to tylko jeden z elementów prowadzących do wzrostu biznesu. Skupienie na ich optymalizacji to często za mało. Prawdziwie skuteczny Performance Marketing to wynik synergii czynników jak:

wygodny interfejs strony www

dobrze wypozycjonowana witryna

atrakcyjne ceny, dobrze wyeksponowane promocje

wygodne opcje dostawy i płatności

dobre produkty

Tayma.pl to internetowy sklep i hurtownia zegarków oraz smartwatchy, którą wspieraliśmy od lipca 2021 r. do stycznia 2023 r. w zakresie:

kampanii Meta Ads

pozycjonowania

analizy otoczenia biznesowego

optymalizacji strony
Współpracę zaczęliśmy na początku lipca 2021.
W poprzednich latach rysowała się tendencja 2 sezonów w ciągu roku:

Czerwona krzywa na wykresie pokazuje przychody z bieżącego (w tym przypadku 2021r.) roku
w zestawieniu z różową wskazującą trendy z roku poprzedniego. Przyglądając się bliżej
dostrzeżemy tendencję szybszego wzrostu występującą praktycznie od momentu,
kiedy zaczęliśmy pełnowymiarową współpracę.
Współpracę zaczęliśmy na początku lipca 2021.
Rok 2020
Rok 2021
Użytkownicy:
Transakcje:
Przychody:
Współczynnik konwersji
e-commerce:
- Przychody
- Przychody za poprzedni rok
- Użytkownicy
- Użytkownicy z poprzedniego roku
Oczywiście oprócz obsługi występowało wiele czynników wpływających na funkcjonowanie biznesu. Do tego Tayma.pl notowała wzrosty już wcześniej, łatwo jednak dostrzec sporą zmianę dynamiki od punktu, w którym wystartowały nasze działania. Na powyższych wykresach możemy przeanalizować sytuację i trendy z 2020 roku i przyrównać je do danych z 2021 roku.

Jak widać zarówno w perspektywie całego roku kalendarzowego, jak i porównania okresu lipiec-grudzień łatwo wychwycimy znaczące przyspieszenie wzrostu występujące w czasie, kiedy obsługiwaliśmy e-commerce.
Wykresy widoczne obok pokazują różnice w dynamice we wspomnianym okresie lipiec – grudzień.
Rok 2020
Rok 2021
Użytkownicy:
Transakcje:
Przychody:
Współczynnik konwersji
e-commerce:
- Przychody
- Przychody za poprzedni rok
- Użytkownicy
- Użytkownicy z poprzedniego roku
W takim ujęciu widzimy, że:
Q3 i Q4 w 2020 roku nie były momentami skokowych wzrostów, odczas gdy analogiczny okres w roku 2021 to aż 91,1% więcej użytkowników, przy wyższej konwersji, co zaowocowało przychodem wyższym o 117,7%.
W pierwszych miesiącach skupiliśmy się głównie na napędzaniu ruchu, jednak od samego początku testowaliśmy reklamy na konwersje oraz remarketing.
Stale badaliśmy wpływ naszych działań na ROAS i dostrzegliśmy wyraźne tendencje, które potwierdzały się w kolejnych (prowadzonych regularnie na wycinku budżetu reklamowego) testach. Największe zaangażowanie budowały reklamy:

dynamiczne z katalogu produktów, zarówno jako remarketing, jak i do nowych odbiorców,

obiecujące konkretne rabaty,

zestawów produktów /zestawów prezentowych,

smartwatchy

produktów w półce cenowej 200-400 zł.


Działaliśmy długofalowo, dbając o zdrowy balans między reklamami na ruch a tymi na konwersje z zimnego ruchu lub remarketingu.
Z racji struktury wejść na stronę (mało użytkowników wchodzących bezpośrednio na stronę lub poprzez wyszukiwarkę) reklamy z celem ruch były ważnym “paliwem” dostarczającym

Przykładem holistycznego podejścia do obsługi jest efekt naszej analizy cen. Przyglądając się cenom u konkurencji oraz marży produktowej dostrzegliśmy potencjał na podniesienie cen, co przyniosło obiecujące efekty. Mimo wzrostu przeciętnej ceny o 5% konwersje utrzymały się na podobnym poziomie.

Badając szablon strony dostrzegliśmy potencjał do usprawnień. Przebudowaliśmy kilka elementów, usprawniając nawigację i zwiększając zainteresowanie produktami.
Wyeksponowaliśmy informacje o:

bezpłatnej wysyłce

możliwościach zwrotu

opcji odroczenia zapłaty o 30 dni

możliwości skorzystania z InPostu
oraz o innych tego typu udogodnieniach. Oprócz tego przebudowaliśmy menu i odświeżyliśmy
szatę graficzną:
Strona przed modernizacją
Strona po modernizacji
Asortyment Tayma.pl jest bardzo różnorodny i zmienny, wiele partii produktów to jednorazowe unikaty. W takiej sytuacji pojawia się problem z przygotowaniem odpowiednio kuszących kart produktowych. Dostrzegając ten problem zaproponowaliśmy wdrożenie nowych, modułowych kart produktowych dla kluczowych brandów.
Zaproponowaliśmy szablon dopasowany do potrzeb użytkowników, pracowników klienta oraz wygodny do wdrożenia na silniku strony (IdoSell). Dzięki niemu użytkownik po wejściu na stronę produktową trafiłby na rozbudowany opis atrybutów (dopasowany z puli dedykowanych opisów cech).

Naszym celem było generowanie jak największych zysków (nie tylko z reklam), dlatego wdrażaliśmy działania dodatkowe nastawione na poprawę UX oraz wzmacnianie wizerunku sklepu. Każde działanie z osobna (ale spięte w jeden plan z całościową strategią) miało na celu budowę swoistych procentów składanych łączących się finalnie w wyższy współczynnik konwersji na sklepie.


