ORBICO: MULTISKLEP
Orbico Polska to dystrybutor ponad 50 światowych marek i dostawcą usług logistycznych na rynek polski.
Naszym zadaniem była integracja trzech różnych sklepów (z odrębnymi pracownikami, systemami, logistyką) w jeden sprawnie działający e-commerce. Zależało nam też na utrzymaniu świetnej relacji koszt-efekt (wysoka jakość oraz niskie koszty dzięki znajdowaniu i eksploatacji sprytnych rozwiązań podczas kodowania).
Nasz multisklep miał być zintegrowany z Base Linkerem więc musieliśmy dowieźć:
Zbudowaliśmy nowy e-commerce będący integracją trzech różnych systemów źródłowych nie mając pełnego dostępu do istniejących struktur. Kiedy realizowaliśmy kamienie milowe produkcji, ekipy programistów ze sklepów – “źródeł” testowały działanie naszej integracji z poziomu natywnych e-commerce.
Nasz Project Manager był w ciągłym kontakcie z trzema reprezentantami sklepów po stronie Orbico, zawsze gotowy do pomocy w zarządzaniu komunikacją i koordynacją prac między wszystkimi stronami (nasi specjaliści oraz programiści z integrowanych sklepów).
Aby rozwijać projekt często musieliśmy konsultować się z specjalistami z wspomnianej trójki sklepów źródłowych. Wprowadzanie wielu nowych osób w skomplikowany projekt aż prosi się o problemy. Uniknęliśmy większości poprzez działanie w systemie ułatwiającym komunikację i kontrolę podczas realizacji projektu. Całość polegała na:
- regularnych, szybkich spotkaniach na Zoomie z kluczowym personelem ze strony Orbico (od trzech do 7 osób w zależności od potrzeby) w każdy poniedziałek i środę w fazie pierwszej oraz w każdy poniedziałek podczas finalizacji projektu.
- liście zagadnień – czytelnej liście ciągle aktualizowanej przez naszego PM’a, który trzymał rękę na pulsie i regularnie sprawdzał, jaka jest kolejka priorytetów, jakie ficzery wymagają testowania, itp., itd..
Wykorzystaliśmy nie tylko naszą techniczną wiedzę, ale też nasze doświadczenie w zarządzaniu projektami IT. Połączyliśmy cztery zespoły programistów i innych specjalistów w jedną prostą strukturę. Dzięki kluczowym elementom jak:
regularne (i zaplanowane wcześniej!) spotkania,
efektywnej komunikacji,
merytorycznej wiedzy naszych programistów,
skutecznemu zarządzaniu projektem.
Multisklep Orbico został zrealizowany w sposób niemal bezstresowy, bez zgrzytów między kilkoma współpracującymi stronami. Dostarczyliśmy wszystkie cele:
wysoką jakość,
świetną relację
koszt-efekt,
w odpowiednim
zakresie,
zgodnie z budżetem i harmonogramem.